تاثیر تعرفه جدید گاز بر پتروشیمی در بورس
تحلیل بورس
تحلیل بورس ایران

جواد سنگینیان با اشاره به مصوبه اخیر هیات وزیران در خصوص تعرفه‌های جدید گاز در سال 93 گفت: تعیین تعرفه‌های جدید گاز تاثیر چنانی بر وضعیت گروه پتروشیمی در بورس نخواهد داشت.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: دو سوم گاز مصرفی پتروشیمی‌های گازی در غالب خوراک و یک سوم در غالب سوخت به این شرکتها تحویل و فروخته می‌شود که با محاسبات انجام شده در مجموع می‌توان این گونه برآورد کرد که مصوبه جدید هیات وزیران در خصوص تعرفه‌های جدید گاز در سال 93 همان نرخ 13 سنت مصوب مجلس است.

وی با اشاره به افزایش قیمت سوخت مصرفی پتروشیمی‌ها از 75 تومان در سال گذشته به حدود 104 تومان در سال 93 تصریح کرد: نرخ خوراک 13 سنتی در محاسبات پتروشیمی‌ها برای سال 93 محاسبه شده و به همین خاطر است که شرکتهای این گروه واکنشی به مصوبه هیات وزیران در مورد تعرفه‌های جدید گازی نشان ندادند.

سنگینیان در خصوص دورنمای پالایشگاهی‌ها و پتروشیمی‌ها در سال 93 نیز گفت: در حال حاضر پالایشگاهی‌ها با ابهام فراوان مواجه هستند و هدفمندی یارانه‌ها موضوعی است که با مشخص شدن و اجرای آن، ابهام پالایشگاهی‌ها از بین می‌رود.

این کارشناس بازار سرمایه در مورد گروه پتروشیمی ها هم اضافه کرد: به نظر می‌رسد پتروشیمی‌ها سال خوبی را پیش رو داشته باشند و توجه ویژه دولت به این صنعت نیز چشم‌انداز شرکتهای فعال در این زمینه را در سال جدید روشن‌تر نشان می‌دهد.

مدیر سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری معین خردمندان در مورد وضعیت بورس در سال 93 گفت: بازار سرمایه در سال جدید رشد و سودهای سال گذشته را نصیب سهامداران نخواهد کرد؛ اما پیش بینی می‌شود با رفع تحریم‌ها در سال پیش رو شرایط در برخی صنایع بورسی از جمله پتروشیمی‌ها بهتر باشد.

گفتنی است؛ بر اساس تصمیم اخیز هیئت وزیران، تعرفه های گاز برای مصارف خانگی به میزان 20 درصد و برای مصارف عمومی(دولتی، کسب و خدمات) به میزان 30 درصد افزایش می یابد.

همچنین بر اساس این مصوبه، نرخ گاز برای مصارف صنعتی (غیر از موارد مذکور در بند (د) ) از هفتصد(700) ریال به ازای هر متر مکعب یک هزار (1000) ریال افزایش و نرخ گاز برای سایر مصارف به میزان پانزده درصد افزایش می یابد.

همچنین نرخ گاز برای کلیه مصارف بخش های پتروشیمی و فولاد به ازای هر متر مکعب به ترتیب به میزان دو هزار و ششصد و پنجاه (2650) ریال و یک هزار و سیصد و بیست (1320) ریال تعیین می شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 12 فروردين 1393برچسب:,
ارسال توسط هادی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 202
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 204
بازدید ماه : 755
بازدید کل : 11641
تعداد مطالب : 304
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1